Tuesday, August 24

warden datang!!!

lepas SPM, aku diterima masuk ke UIA..sebelum masuk main campus dia,kenala masuk matriknya dulu kan??dari zaman nerd terunggul,aku ke zaman stalker terunggul pastu sekarang aku da nak masuk zaman waras terunggul..memang boleh rasa perubahan sikap aku bila maken besar nih..dari pendiam & pemalu (muntah hijau kawan aku nanti) aku berubah ke sorang yang sgt bising & suka bergosip..masuk ja matrik UIA ni,perangai aku berubah lagik..kali ni sedikit perisa setan aku masukkan dalam diri aku nih..bykla benda2 nakal aku & the geng da buat..masa orang bersesi suai kenal,aku & the geng- ponteng..padahal baru sehari kenal..tambahla klu da kamcing..ada satu tu sampai nak kena tangkap dgn pak guard,tp kitorg sempat menyembunyikan diri dan macam2 lagila..menyakat ja kejanya aku nih..sampai kawan2 cakap:

"aku tgk ko ni gelak ja..ko mmg tak nanges ek?"

tapi,aku ada kenal sorang budak nih,SHAL namanya..dia masuk lmbt sket dr kitorg..memula jumpa dia, aku mmg tak berapa berkenan sgt..sbb dia mcm skema gila..budak sekolah agama katakan..jalan pon tunduk2..klu kitorg gelak2,dia senyap ja..sampai bebudak laen pon cam menjauhi dia sbb org tak brapa bleh masuk dgn dia nih..serius sgt & nmpk mcm sedikit membosankan...tp aku ok ja dgn dia..slalu gak g lepak2 bilik dia..walopon aku akan bercakap sorang2..takpala kawan..asalkan ko bahagia..

satu hari ni,aku pegi la lepak2 kat bilik si SHAL ni..aku bukan baek sgt dgn dia sbnrnya..aku lagi rapat dengan roomate dia,MIMIN..walopon si shal ni yg kenalkan kitorg..mimin ni mmg sempoi abes..perangai lebey kurang aku gak..budak engineering..masa aku g bilik dorang,aku nampak si shal ni tgh tido dgn gaya akrobatik dia tuh..si mimin & sorang kawan dia tgh study..study sungguh2 nih..bosannya dorang nih...apa aku nak buat ek..kwn2 laen pon ada hal masing2..akhirnya,aku dapat satu idea..aku nak sakat si mimin nih...korang pon mesti tau,klu guna barangan elektrik kat asrama,kita kena byr sekian-sekian harga nk beli sticker approval utk guna benda2 elektrik ni..contoh mcm seterika,charger fon dan sebagainya kan??kebanyakan student,termasukla aku,bukan penah bayar pon..tak penah regis pon..illegal ja semua..samala mcm bilik si shal & mimin nih..warden plak selalu buat spot-check..nak tangkap pesalah brg2 elektrik nih..

idea!!aku keluar dr bilik dorang..tunggu dalam 5 minit kat luar,tetiba aku berlari masuk sambil mengah2 sempot segala..nak belakon,kena kasik real beb..

"weh,cepat2.. sembunyi semua iron,charger...warden buat spot-check!!!!!"

apa lagi..berteraburla si mimin & kawannya lari nak sembunyikan barang..tapi yang buat kitorg ternganga tahap terkejut badak air terkentut nih,si shal yang tgh tido dgn serabai abes nih,tetiba bangun,berlari lintang pukang nak sembunyikan charger fon & iron dia..ditambah plak dgn muka cam taik,sambil menjerit2:

"arghh..cepat weh..cepat...sembunyi.."


tergamam seketika kitorg..kahkahkah!!..adoila..pecah gelak terburai abes perut kitorg nih..dgn mimin & kawannya yg terkejut kononnya warden dtg,dgn aku yg mmg takda niat nak usik si shal yg tgh tido tuh..sgt tak bleh tahan nak gelak bila tgk si shal bereaksi sedemikian rupa..ms aku tulis entry ni pon,aku gelak sorang2..sbb leh byg lagi muka cemas br bangun tido dia tuh..tak sangka aku,si shal ni bleh tahan lawaknya..shal..shal..nway,start dr situ, aku start kamcing dgn si shal nih..sbb dia ni pura2 baek ja lebey..dah la gelak cam unta..hahaha..sori kawan..apa2 pon,ko tau aku sayang ko kan??hahahahaha..adoila...

"Always put yourself in the other's shoes. If you feel that it
hurts you, it probably hurts the person too."

2 comments:

Mommy Ryan said...

kahkahkah...(glak tahap berair mata yer...)lawak gle shal nih...pnyer la sensitip ngan warden...sampai tdo pon leh tersentap...nampak sangat bersalah tahap tegar...

Lysa Lee said...

hahahaha..memang dia bongeks gila..sampai skrg dok tringt muka terkejut dia tuh..hahaha...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::