Tuesday, August 24

belakang kau..hantu??

masa kat matrik dulu,aku mmg aktif bepersatuan nih..rajin gakla aku join klu persatuan archi ni buat aktiviti..contoh klu ada hari matrik,aku akan jadik AJK stall..sekali la dengan SHAL & BID..keja kitorg ni mmg jaga stall ja la..sambil mencuci mata..tgk sapa yg datang membeli belah..masa hari matrik ni,selain ada kedai2,ada gak dorg buat games,pameran,rumah hantu dan byk lagi la klu aku nak sebut kat sini..sebagai AJK yang berwibawa,tunggu abes shift baru kitorg leh tinggalkan kedai kitorg..aku,shal & bid ni,memang tringin sgt2 nak masuk umah hantu tuh..syaratnya kena masuk berdua ja..hello~sbg penakut tegar semuanya,jgn harapla kitorg nak masuk berdua ja..bodek punya bodek & disebabkan kitorg committee hari matrik, kitorang bleh masuk 5 orang sekali gus..lega~


bila nak masuk rumah hantu nih,mana ada yg nak dok depan & belakang sekali kan??berebutla kitorg 5 orang nih..nak duduk kat tgh2..punyala bertolak abes,kira wrestling kjap kitorg kat depan entrance umah hantu tuh,kedudukan final - kawan A, bid, kawan B, aku, shal..berjalan la kitorg dalam umah antu tu sambil tertunduk2,terjerit2..berpeluh satu badan nih..penakot tp nak gak masuk...tetambah klu org depan tak mo jalan..lagi lama la kitorg dok dlm tuh..sampai satu simpang nih,rupa2nya,ada hantu tunggu..apa lagi..jgn harapla yg dok depan sekali tu nak teruskan berjalan..meroyan sorang2 budak kat depan skali tuh..adala gak dlm 15minit kitorg stuck kat simpang tuh..dari rs takot yg amat,lelama aku terasa bosan..sbb panas gila..bila aku gerak nak ke depan,aku nmpk hantu tuh,aku pon patah balek..jgn harapla aku nak jadik heroin..tunggu punya tunggu,aku da sampai mood bosan tegar nih,dapat satu idea..aku nak usik si shal ni la..hihihihihi...aku yg elok mengadap ke depan nih,tetiba aku toleh ke arah shal,buat2 terkejut bila tgk dia..sambil menuding jari ke arah belakang dia..

"shal,belakang ko..hantu!!!!"

satu reaksi yang tak diduga sekali lg...oleh shal..guess what?aku mmg tak sangka dia leh respon camtu..aku ingat dia akan peluk aku atau paling extreme pon,dia lari kedepan..peluk org depan..

"makkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!"

kebooommm~abes jatuh semua board partition yang dorang guna untuk buat dinding2 kat umah hantu tuh..si shal ni,punya terkejut dgn usikkan bangang aku nih,da lari merentas board partition tuh..dahla dia rempuh abes semua board partition tuh,dia siap pijak-lari atas board tu,korang leh byg kan??dengarla si hantu2 jadian ni menjerit2..

"adoiiiii!!!!"

extreme sgtkah usikan aku??shal kat luar dah terduduk menanges2 sbb takot..memandangkn rumah hantu tu bawah asrama budak laki ja,abes ramai bdk laki trun tgk sapa yg jerit kuat sgt...shal..shal..luasnya jangkauan pemikiran ko...nampak cam berani..rupa2nya.. hahahahaha.. kepada shal & the geng,dikesempatan ini,aku nak mintak maaf byk2 klu slalu buat korang heart attack...selamat hari raya,maaf zahir batin~

"The happiest of people don't necessarily have the best
of everything they just make the most of everything that comes
along their way."

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::