Friday, August 20

saya tak kisah~

selalu sgt kita dgr tagline nih..

"ala,xpala,i xkisahla..".."apa2 ja la,xkisah.."

sikit2 xkisah..tapi,kat belakang,bukan maen rapat dorg kutuk klu tak kena ngan apa yang dorg tak kisah tuh..realitinya, adakah benar kita betoi2 xkisah??okla..nak dipendekkan crita,baru2 ni aku chat ngn sorg kwn ni..kecik2 comel lote orgnya..da kawen da pon..sbb dia da kawenla,timbulnya isu xkisah nih..so,haruskah dia xyah kawen??hahahaha..lawak ja...kisahnya gini..diorg laki bini ni nak pindah ke satu kawasan baru di keyel nun..org utara pindah kl ni..satu decision yg agak susah gak kot nak amek..so,bykla barang2 rumah lama dorg yg nak kena jual,se
dekah,hapuskan dan sebagainya..kawan aku ni ada kakak..yang bg aku,sgt meluatla dia bleh buat gitu kat adek sendirik..nk tau apa kakak dia buat?tgh2 malam,ms laki kwn aku ni takda kat umah,dia hangkut abes barang-barang yg dorg da pack utk bwk pindah..seperti pasu bunga,periuk nasik,dapur memasak, dan byk lg la..nak sebut semua kat sini,satu page tak abes kot..masalahnya,harusla engkau pegi hangkut semua barang2 rumah adek kau,buat cam harta sendirik..hello~adik ko tu da berlaki kot..respek la sket laki dia klu ko taknak respek adek ko sendirik..apa lagi,terngangala si laki nih..balek-balek rumah,barang da kena samun..ngan kak ipar sendirik..kawan aku ni apa lg,meraban la menangis mengenangkan naseb dia yang telah dimalukan kakak sendirik depan laki n keluarga mertua dia..korang bayangkan,apa yg keluarga belah laki dia kan ngumpat kwn aku nih??kesian..kesian..kawan aku ni punyala malu nak ngadap laki sendirik..nak explain apa??nak kutuk,kakak sendirik..tgh kawan aku ni dok meroyan nanges sorang-sorang.korang leh agak tak apa laki dia pujuk dia??mungkin bagi setengah org akan rasa,"ala,comeynya laki dia..".."sweetnya..gentlemannya laki dia.."..nway,laki dia ckp,

"takpela awak,saya tak kisah pon.."

what??thats all?..so,apa jadik ngn barang dorang?..apa jadik ngn kereta laki dia yang pernah dijahanamkan oleh adik kawan aku tu..apa jadik ngan sewa rumah yang laki dia kena byr sbb abang dia buat bodoh taknak byr??persoalannya,adakah benar-benar wujud perasaan tak kisah itu dalam individu-individu terbabit?tepuk dada, tanyala jiwa~selamat beramal...:))

"Love People, not things; use things, not People."

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::