Tuesday, August 24

bestnya egypt~

kebetulan aku sembang2 psl pukau kat Egypt,kali ni aku nak tunjuk gmbr2 ja kat korang..kenangan zaman belajar yang tak mungkin aku lupa..best gila..just a brief info..kitorg g sana utk heritage studies..kena kaji senibina masjid lama kat sana..so,layan...

bergambar kenangan depan piramid..besar gila piramid nih..

masjid al-maridani..tempat case study kitorg..berusia lebih dr 600 thn...

ngn kawan2 best aku depan klon masjid biru...

statue/patung fir'aun yang dijumpai selepas digali archeologist ..besar nak mapoh..

dekat alexandria...teknik kamera ja tuh..tak da nya nak gmbr sentuh2..kena kejar keliling pulau ngn mak aku nanti..hehehe..

kengkawan laki aku..smart kan gmbr nih???

kepoyoan mereka teserlah di alexandria...

dgn kawen baek aku..dekat mana dah tak ingat...

dekat ibn-tulun..

kat ibn-tulun lagik..kena pakai sarung kaki sbb masjid ni tak digunakan dah..sgt berdebu..

ni kat amphitheater,alexandria yg dijumpai balek slps terkambus
beberapa ribu thn yg lalu..

ni dekat mana eh?tak hengat la..tp cam sphinx kan bentuk patung nih??

berposing selepas ber'research' kat dalam masjid al-maridani..yg duduk tuh,abg dia ensem wooo...hahaha..

final touch-up sblm kitorg meninggalkan masjid..tp org belakang ja la yg touch-up..
kitorg?posingla...

cukup 4 dah tuh..hahahahaha..

kat masjid al-azhar..masjid ni sgtla sejuk walopon nmpk panas...

serba-sedikit gambaran psl egypt nih..klu ada rezeki,meh kita g ramai2 nak???orang kata,jauh perjalanan,luas pandangan...insyaAllah~

"Dream what you want to dream, go where you want to go,
be what you want to be. Because you have only one life and
one chance to do all the things you want to do.."

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::