Monday, August 23

kerana kenakalanku~


sekarang ni mood nak bercerita psl hantu kot..tetiba, byk cerita2 yg berkaitan hantu ni aku ingat..nak dipendekkan cerita, aku mmg kamcing gila dgn sorang bdk opismate aku nih..Ina (bukan nama sebenar) namanya..slalu la gak kitorg bergabung nak kenakan kawan2 opis yg laen...nak buat nakal nih,sorg2 tak jadik..berdua baru jadik..sorg2 leh mati kutu gk kot..

sekadar gambar hiasan..

husband si ina ni, keja kat salah satu 5 stars hotel kat Langkawi nih..so, kerapla dia bwk masuk sapa2 yg teringin nak tgk suasana hotel mewah tuh..yela,tak leh nak tido, masuk jengok2 pon jadikla..dapat duduk kejap kat katil empok hotel tu pon jadikla..kawasan keliling hotel mewah tu,sgt tenang dan exclusive..kata beribu punya sewa sehari..nak jadik cerita,satu hari ni, husband ina ni bwk la adik lelaki ina ni masuk dlm suite hotel tuh..apa lagi, bergambar sakan la si adik nih..aku tgk gak gmbr2 yg adik ina ni tgkp..mmg cun gila bilik hotel tu..bila la leh g..untuk pengetahuan korang,adik si ina ni,suka sgt ckp besar..cakap ja merak buih, tapi penakot tegar cm aku gak..ntah2 lagi truk..

kitorg pon dapat la satu idea nak sakat si adek nih..ina ni la start dulu..

"weh,ko pandai kan guna photoshop?edit gmbr nak?"

"gambar apa ko nak edit?klu gmbr2 ko koya ngn Daniel Henney aku tak mo..buang masa ja..geli aku tgk..hahaha.."

"tak lah..edit gmbr adik aku nih haa..ko letak hantu kat blkg gmbr dia nih..kasik blur2..bagi nmpk real.."

"mcm menarik idea tuh..mana gmbr hantunya?gmbr hantu kat telaga tujuh yg ko tunjuk kat aku ari2 pon ok gak.."

"chantek..."

aku pon menggunakan segala kepakaran aku dlm photoshop nih (takda pakar sgt..takat nak edit gmbr hantu ja pon..) utk projek kitorg nih..serius real wa cakap lu..sampai aku tgk pon takot..gambar hantu pompuan tgh berdiri belakang adik si ina nih..aku kaburkan sket gmbr hantu tu..biar nmpk cam logik tak logik sket..

"ina,ko ckp kat adik ko, masa ko tgh tgk2 gmbr,ko terperasan gmbr ni..(gmbr yg da edit tu la..)"

"ko agak2 apa respon adik aku?"

"mana aku tau..adek ko kan suka ckp merak buih..mesti dia relek ja kot..paling kurang pon dia da tak gi da hotel laki ko tuh.."

tekaan kitorg meleset sama sekali..adek si ina tu takot thp nak nanges..heboh satu kampong dia crita psl dia bergambar dgn hantu..mcm jumpa nasha aziz ja aku tgk..kitorg yg tgk ni,tak larat nak tahan gelak dah..penakut tegar terulung abad nih rupanya si adek tuh..harap muka ja samseng..hahaha..

tapi kejadian adek si ina tu taksub dgn gmbr dia dan hantu tuh,tak heboh kat org kampong dia ja..oleh kerna si adek ni kerja kat kawasan bot layar, rupa2nya, si adek ni da heboh kat dua-tiga org penginap jepun hotel mewah tu yg hotel tu ada hantu pompuan..apa lagik,rupa2nya pengunjung tu pon penakot tegar..dorang trus cancel reservation dorg kat hotel mewah tuh..nak menginap kat hotel laen yg tak da hantu..adoila..apa kitorg da buat nih..dari gurauan jadi bahana plak aku rs..mana nak sangka si adek penakot thp kepoh camtu..sampai sekarang pon,tak da sesapa yg tau gmbr tu kitorg yg edit..termasukla laki si ina nih..ko memang terbaekla ina..hahahaha...nway,gmbr tu kitorg tak simpan..klu tak,leh tunjuk kt korang..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::