Thursday, November 11

kentut oh kentut...

Nak tanya sket..korang kerap kentut tak?hehehe..mungkin kedengaran sedikit tidak senonoh, tapi aku ada crita pasal kentut ni..klu tak sanggup nak baca,abaikan entry nih..tp klu terasa nak tau tips2 nak cover dr malu klu korang terkentut depan orang,truskan membaca..hehehe...

PAKAR Perubatan Greek, Hippocrates pernah menyifatkan kentut adalah proses penting untuk kesihatan. So,korang takyah nak malu kalau terkentut. Setiap orang pernah merasa kentut. tanpa kentut, korang sebenarnya mungkin berhadapan dengan masalah kesihatan..tipulah klu korang cakap korang tak penah kentut kan??kan??hehe..aku ada cerita pasal kentut ni..dulu, aku bersekolah dekat sebuah sekolah yang mengamalkan tradisi convo ala-ala kat universiti bila dah tamat pengajian menengah rendah..so,masa ni,aku baru form 3 dan kitorang ada rehearsal nak amek 'ijazah' untuk convo esoknya kat dewan..susunan penerima 'ijazah' ni,dorang susun ikot abjad nama kita..didahului dengan huruf A smpaila ke Z..nama aku kan start huruf M,so, korang leh bayangkan,nama M ni kan ramai dikalangan bdk2 laki...muhammad @ mohammad @ muhd @ mohd..dikalangan kumbang2 tuh,akula bunga yang mewarnai barisan tuh..cehh..nak dijadikan cerita,masa tgh beratur nak tunggu cikgu kat depan tu susun2 barisan,tetiba aku dapat rasakan seperti ada pergerakan angin ribut el nino dlm perot aku ni..adoii..saketnya perotku~jujurnya,aku memang rasa nak terkentut ya amat masa tuh..aku berpikir:


"kalau nak g toilet,tak sempat nih..barisan panjang gila..nanti berlaga abes ngan budak-budak laki ni..dengan konsep nerd terunggul aku ni,mustahil tetiba aku kuar dari barisan sbb nak kentut ja..mesti orang pelik tetiba aku berdiri sorang2 kat tgh2 car park tuh.."

tgh dok berkocak jiwa raga nak pikir camna nak buat nih,tetiba angin el-nino aku terkeluar dari sarang persembunyiannya..korang penah dengar tak pasal fakta tentang kentut yang tidak mengeluarkan bunyi,tapi baunya...masyaAllah..tengik tahap dot dot dot...perghhh..legaaaa~tetiba bdk laki depan aku tegor:

"woit,sapa kentut nih??!!"

since aku ni memang dikenali dengan nerd terunggul,takda sorang pon syak aku la pelakunya..keh3...alih-alih,budak yang tegor dulu tu kena..hahaha..sori kawan~

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

benda ni jadi masa aku dah masuk UIA Gombak..korang pon mesti tau kan, architecture student ni, hidupnya tak menentu..kalau balek pukul 2-3 pagi tu,dah biasa sangat-sangat..kadang-kadang tu,tak balek trus..tido terus kat studio..so,satu hari tu,aku-shal-ngan sorang kawan nak balek asrama lah..sebab dah ngantok gila..malas nak tido kat studio..berjalan kaki la kitorang 3 orang ni merentas department architecture & engineering dalam pukul 1 pagi klu tak silap aku..kitorang memang selalu dengar crita pasal department engineering ni sangatlah keras..sesapa yang bernasib baek, memang akan terserempak makhluk-makhluk yang bisa membuatkan kaum wanita mengeluarkan pitching yang sangat tinggi..dalam erti kata laen, hantu la...tetambah kalau lalu dekat kawasan pokok besar kat car park tuh..

nak jadik crita,masa kitorang lalu betol-betol kat pokok besar tu, kawan kitorang yang sorang ni, tetiba berenti jalan..selaku penakot tegar aku & shal nih,apa lagi..trus lari ke belakang kawan kitorang tuh..aku & shal memang dok terbayang dia dah nampak hantu..

"kenapa weh...ko nampak apa??" (masa ni aku & shal dah terduduk dah kat belakang kawan kitorang nih..)

"weh, awat ni??janganla dok belakang aku..mana ada nampak apa-apa"

"dah tu, yang ko tetiba berenti nih knapa???"

"aku nak terkentut la..kalau jalan kentut aku tak keluar..hehe.."

demmm~

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ada sekali tuh, kitorang lepak-lepak ja dalam bilik..malas tol nak keluar..tak lama lepas tu,datang lah kawan kitorang yang memang buat lawak ja kejanya..ARUL namanya..memang enjoice suasana kalau dia ada..masalahnya,aku memang tak leh jumpa dengan dia..lagi teruk orang sekeliling kitorang parah gelak pecah perut..klu kitorang masuk rancangan Raja Lawak tu sebagai duo,kompem menang punya..hehe..so,nak jadik crita kitorang ni pon buatla lawak-lawak sengal..tetiba ada sorang kawan aku ni..

"weh,dah la buat lawak tu..nak terkentut aku gelak.."

mana ada orang kentut sebab gelak kan??ngarut tol minah nih..so,aku ngan arul ni up kan lagi lawak kitorang..

"dah la weh..nak terkentut betol nih..adoi..adoi..saket perut aku gelak nih.."

kitorang ignore lagi minah tu..up & up kan lagi lawak kitorang..tetiba..

"brrroooootttttt..."

perghh...baunya serius aku cakap..bau terbusuk penah aku bau..sampah pon tak bau camni..apa ko makan ni kawan..apa lagi,berterabur la kitorang lari..untuk pengetahuan korang,bau kentut dia ni, sampai melekat kat tirai bilik aku walopon dah dibiarkan selama 30 minit..dasat tak dasat??

kesimpulannya, kentut lah anda dimana jua anda berada..hahaha..tapi pepandaila cover yerk..selalunya orang kentut kat dalam toilet..tapi takot plak bergema bunyinya..melantun-lantun plak nanti..so,apa kata klu terasa nak kentut,korang masuk dalam selimut,then kentut puas-puas..pastu kibar-kibarkan la selimut tu bagi keluar bau sedikit demi sedikit..kehkehkeh...selamat mencuba~ :-D



"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid
than to open it and remove all doubt."

4 comments:

Mommy Ryan said...

yu de citer ngan ai...banyak sgt citer kentut...hahahaha...hampes...kutuq...

Lysa Lee said...

hahahaha..kentut dengan diriku tak dapat dipisah..kihkihkih...

azemeazman said...

at least cite ko ni kire kentut senyap2 dan kalangan mmbr2.kalo yg selambe open..pergh..mmg terbaik..tp ko lg t'baik ah,silent killer.hihi

lysa lee said...

kahkahkah...well..megan fox kan terbaek..hahaha..:p

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::