Saturday, August 21

my first crush~

well,baca ja tajuk entry kali nih, mesti korang masing2 dok tersengih cam kerang busuk tringatkan kisah-kisah lama first crush korang kan?camna korang leh start suka..camna korang mula-mula jumpa..dan macam2 lg la yang tertayang balek dalam kotak memori korang..kehenseman dia..kemachoan dia..kejantanan dia..bla..bla..bla..smua yang elok2 la korang ingat psl first crush nih..compare plak dgn pakwe korang yg d latest nih,klu ingat ja,mesti benda buruk2 ja..tetambah klu baru lepas gaduh tadi..begitula jugak dgn lelaki..tapi orang kata,pompuan ja dok tringat first crush dorang..laki slalunya ingat last crush dorang..yakni bini dorang la kot..hikhik..


aku pon tak terkecuali dalam bab-bab mengingati first crush aku ni..bagi aku,dialah lelaki ter'perfect' aku penah jumpa..(sudah semestinya perfect luaran..dalaman aku tak pasti)..tinggi 180cm,kulit cerah2,dan semestinya kacak bergaya..puji sket2 dahla..bukan dapat kat kita pon..hehehe..slalunya,kejadian meminati atau memuja seseorang ni jadik masa zaman2 kita nongoi lagi yakni mestila kat sekolah kan??dan aku rasa,lagu KU INTAI CINTA DALAM RAHSIA by JESLINA HASHIM ni,sgt seswai menggambarkan perasaan korang kat first crush masing2..kita layan dulu...


Masa aku form 4, aku terintai cinta dalam rahsia nih..tapi kitorang kelas laen2..oleh kerana aku masih mengekalkan konsep nerd terunggul aku tuh, kompemla aku tak heboh kat kawan2 sapa aku suka masa tuh..klu budak tu lalu sebelah kelas ja,rasa cm nak shuffle laju2..omputih kata, butterfly running in my stomach..hati aku ni cam da jadi kebun bunga ros..tapi leh jeling2 dari jauh ja la..nak mati klu aku tunjuk terang2..dahla kawan2 kelas cam paparazi..tak pasal2 heboh nanti satu sekolah..reputasi nerd terunggul still kena jaga beb..

Sebut ja pasal first crush kita nih,semua benda pasal dia kita tau..contohnya, dia g pasar malam,kita ikot..sbb nak tgk dia beli apa..kita tau bila dia akan lalu sebelah kelas masa pagi,petang & malam..tetambah kebetulan klu hari tu pakai baju sama kaler..haa..mulala berangan yang dia ni lah jodoh kita..tu tak masuk klu dia terjeling ke arah kita..masa tu,kita mula la rasa dia pon ada hati kat kita..pendek kata semua benda la kita amek tau pasal dia..no matrik dia,nama ayah dia,markah math dia, gosip mutakhir psl dia,dan macam2 lagila..kekadang tu,baldi dia guna anta baju kat dobi sekolah pon kita tau kaler apa..maklumla,bebudak lagi masa tuh..dari nerd terunggul aku da mcm stalker terunggul plak..hehehehe...tapi semua benda2 ni dilakukan secara underground..

aku tak pasti sistem sekolah sekarang mcm mana..tapi masa aku dulu,kitorang ada Dedication Day..sekolah korang pon mesti ada kan?dan korang pon mesti menyebokkan diri nak anta dedication card la..coklat la..dan sebagainya..dalam kes aku ni, maklumla dah form 4,angin gatal aku tu adala datang sket..aku bg dedication card dkt dia..just tulis bodoh2..selamat berjaya dalam exam la..bla..bla.bla..ayat2 skema ja la..oleh kerna aku ni salah sorang orang yang menguruskan dedication day ni,aku ingat aku tak kan kantoi..

tapi malangnya,aku lupa..aku punya kawan2 yang sgt aktif deria baunya..terkantoila aku dgn sorang kwn mulut becok aku ni, ANM (singkatan nama dia)..nak jadik crita,si minah becok ni sekelas dgn first crush aku..dan nak dipendekkan lagi cerita,ANM ni da kasik tau sama first crush aku ni, akulah,stalker terunggul yang kasik card kat dia..malunya weh..mana nak letak muka nerd aku ni..sampaikan hari aku tau yg bdk tu dah tau aku suka dia, guess what?aku solat ngadap kiblat terbalik.. astagfirullahhal'azim...punyala otak da xberfungsi masa tuh..

klu nak crita semua psl first crush ni,memang tak abes..44 hari 44 malam pon takda masalah..tapi,itula serba sedikit tentang first crush aku tuh..nway, untuk pengetahuan korang, dia dah pon kawen..Alhamdulillah..sampai cepat jodoh dia..aku doakan semoga dia kekal berbahagia di samping isteri tersayang..amin~bagi aku,first crush adalah secebis lipatan kenangan terindah yg menghiasi hari2 kita masa mula2 nak kenal dunia..terjiwang la plak..hehehehe...so,jgn jadikan first crush korang sbg punca korang bergaduh dgn pakwe terlatest korang plak..samala jugak dgn laki..jgn gaduh dgn awex korang plak sbb first crush korang..maklumlah,wanita ni dia detail sket..selamat berbahagia~

"Having a sharp memory is great, but sometimes the ability to forget is a lot better.."

5 comments:

Mommy Ryan said...

d bestest...hakhakhak...(^_^)~~~nak gak...

Lysa Lee said...

:)

marlyna said...

letak gambaq pls, nak tgk macho tara mana la your 1st crush tu! haha

Lysa Lee said...

kahkahkah..nak mati???kang bini dia pelangkung i~

Anonymous said...

aku tau sape;o

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::