Sunday, August 29

am I your first crush?

dulu,masa umur aku 6thn, aku bertadika kat taman kuala kangsar, kuala kangsar perak la..pas2,bila aku umur 7 tahun, parent aku decide nak pindah ke kedah..walopon aku kecik lg masa tuh,aku leh rasa betapa sedihnya aku..yela,kawan2 zaman kecik semua ada kat kuala kangsar,tetiba nak membesar kt tempat laen plak..so,kitorang pon pindah..kat kedah,kitorg duduk kat taman tabung haji,kepala batas..sekolah rendah yang paling dekat kat situ,SK Kepala Batas la kan?maka,aku pon memulakan persekolahan darjah satu aku kat sekolah tuh..memula daftar tu,aku ditempatkan dlm kelas 1 PUTIH..mungkin bahasa aku pelik sket,maklumla dari Perak,ckp pon ada slang2 sana ngn KL la,kwn2 kelas pon lantikla aku jadik ketua kelas..comelkan??hahaha...

masa aku tadika kat taman kuala kangsar..
gambar dgn persatuan taekwondo..wachhaaa~

satu hari tu, kawan baek aku,Sobriah (klu aku tak silap) da bagi satu pucuk surat kat aku..warna warni lg surat tuh..korang jgn ingat org2 besar ja ada cintan cintun ni...bebudak pon ada ok~aku pon bukak la surat tuh..mmg comel gila surat tuh..si penghantar tu guna pastel kaler,buat bentuk love..kreatif gak dlm hati aku..tapi isi surat tu yg buat aku saket hati tol~aku tak brapa ingat,apa yg si penghantar tu tulis,tapi yg pasti,dia kutuk2 maki2 aku..apa kes??surat punyala cantik,jiwang abes..tp isi surat tu,buat aku rs nak koyak2 ja surat tuh..tp aku balas..aku tulis kat kertas yg sama gak..punya kedekut nak bls kertas sendirik..aku tulis:

"kalau awak tak puas hati dgn saya,jumpa depan-depan la.."

wah,kecik2 da berani ajak gaduh..aku pass surat tu balek kt Sobriah..kira Sobriah ni org tghla..esoknya,aku dapat lagi surat drpd org yg sama..surat yg kedua ni lagi cantik dr semalam..tp isinya,still sama..marah2 aku..sapa sebenarnya yg anta surat gaduh2 kat aku nih??dahla aku br masuk sekolah tuh..sesuka hati ja ajak aku gaduh..kali ni aku tak balas..wah,jual mahal tuh..dan hari2 berikutnya,aku still dapat surat2 gaduh yg cantik + comel dr org yg sama..aku pon tak puas hatila,sapa nih??

"Sob,sape yg anta surat ni kat org ek?"

"Saya takleh habaq la awak..nanti sepupu saya yg anta tu marah..oppss.."

Nama pon bebudak,bukan leh caya sgt kan??so,aku dah taula sapa anta surat gaduh kat aku nih..sepupu Sobriah, Kamarul (klu aku tak silap),ketua kelas 1 MERAH..sebelah kelas aku..anak cikgu sekolah aku gak..putih2,tinggi2,comey2 budaknya (bdk kecik mmg semua comeykan?)..walopon si Kamarul ni dah tau identiti dia dah diketahui,dia still hantar surat2 gaduh yg cantek + comel tuh..siap ada letak bedak lg dlm surat tuh..klu aku rajin,aku bls..still guna kertas yg dia bg kt aku..recycle la konon..kedekut kertas tegar tol aku nih..klu aku malas,mmg aku bg balek ja surat2 dia tuh..maklumlah,bdk2 lagi..darjah satu ja pon..manala nak ada rs heart2 feeling nih..kadang2,bila aku terserempak ngn si Kamarul nih, dia jeling2 ja..japgi,kompemla aku dpt surat lagik..lecey tol~

gambar ni masa aku darjah 2 dekat Langkawi..aku yg pakai tudung kaler merah tuh..ketua kelas lagik ok~

lelama,si Kamarul ni da tak slalu bg surat2 comey camtu kt aku,dia kem salam trus ja..Sobriahla org tghnya..kadang2 dia bg pemadamla,pensel la, pembarisla,dan benda-benda standard yg kita selalu dpt hadiah masa zaman sekolah rendah dulu..korang pon tau kan??hehehe..Sobriah ckp,dia suka kt aku masa memula aku masuk kelas 1 PUTIH..tapi dia tak tau cara nak approach aku,dia antala surat2 carik gaduh tuh..pelik2..kecik2 da gatal..hahaha..sampaila kitorang naek darjah dua..aku & Sobriah kelas 2 PUTIH,kamarul 2 MERAH..tapi,masuk darjah 2,si Kamarul dah tak buat dah kerja2 cam dulu..dia kem salam ja..tetiba ja dia low profile..maybe sbb ada budak laen kot yg nak takel aku..wah,glemer sih aku masa kecik2..hahahaha..

masuk darjah dua,ada sorang bdk ni Majid namanya..memang kasar gila dia ni..zaman dulu kan,bleh pakai skirt lg..so,tgh aku jalan nak masuk kelas,tetiba si Majid ni hadang kaki aku..apa lg,jatuh terjelepokla aku..berdarah abes lutut aku..nanges tros kat tempat kejadian..kwn2 aku pon report la kat kakak aku,yg sekelas ngn abg si Majid nih..kakak aku,satu sekolah takot ngn dia..org panggil dia kacukan singa + harimau..dia mmg garang gila..kakak aku pon serangla abg si Majid nih..apa lagi,10 minit lepas aku jatuh tuh,nampakla kat tgh2 padang tuh,abg si Majid dok kejar adek dia..

"hang nak mampoih!!!yang hang pi kacau adek si marlyia tu awat??!!"

tak benti kt situ,si Majid ni mmg pelesit..kitorg naek van sekolah yg sama..so,dlm van tu,dia slalu tarik rambut aku..menanges lagi aku nih..ratu air mata tol~sampai pakcik van tak bg Majid naek van skali ngn aku dah..dahla ckp suka kat aku dlm nada tengking2 abes semua org dengar..sewel kot...tapi sbb tak comey,aku buat dek ja..hehehe..

satu hari,ayah aku ckp kitorg kena pindah Langkawi..so,pindah lagila kitorg..tapi ada incident yg buat aku tringat & terkenang sampai sekarang..masa last day aku kt sekolah tu, si Sobriah kasik satu sampul surat kaler coklat yg besar & berat kat aku..dia ckp Kamarul bagi..sbb aku mmg meluat kat si Kamarul nih,aku buang trus sampul tu kat dlm pasu bunga kat tepi jalan sekolah..tak sempat bukak pon..adoila~bila da besar2 ni,baru la nk menyesal..sampai skrg,aku tertanya,apa agaknya yg si Kamarul ni bg kat aku??ada tak org bukak sampul tuh??

akhir kata dr aku, kenangan zaman kecik2 ni mmg best utk diingati..sbb masa ni,masing2 sgt pure,cute & adorable..happy ja..semua masalah,mak ayah yg tolong pikirkan..and as for kamarul, kat mana pon ko ada skrg nih,aku doakan ko happy slalu & aku mintk maaf klu aku da calitkan kenangan yg tak best dlm zaman kecik2 ko..senyum sokmo~

"There's a difference between who we love, who we settle for, and who we're meant for. "

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::