Sunday, August 29

ustaz..ooo..ustaz..

aku penah ckp ms umur aku 6 thn, aku dok kt kuala kangsar kan??mmg best dok sana..sbb mcm pekan koboi ja..kwn2 pon ramai..kwn aku masa ni,ketot2 ja semua..klu lelaki,lagila ketot..klu jalan, terkedek2..so,kitorang semua ni,dlm 12 orang kot,slalu g ngaji sama2..slalu kitorg yg bdk2 kecik nih,penakut sket.so,masa weekend,kitorg g ngaji sebelah pagila..nak g ngaji plak,kena tunggu kwn2 kecik aku datang amek..so,sapa umah hujung skali,diala start kuar rumah dulu,ketukla pintu sorang2,sampaila ke umah geng kitorg yg last skali..so,bila da berkumpul semua,da cukup geng,jalan la kitorang ramai2 menuju ke umah ustaz yg ajar ngaji tuh..



ada satu hari ni,bila da cukup geng nak ke umah ustaz ni,kitorg yg kecik2 ni,nyanyila lagu ulik mayang ramai2..mesti orang taman tu ckp kitorg memekak kan pagi2 buta..


"ulikkkkk!!!!mayang diulittttt!!!!!!!!!ulit dengan jalaaaaaa!!!jemalaaaa!!!!!"


kitorg nyanyi lagu ulik mayang tu,sampai la ke umah ustaz..ketuk2 pintu,ustaz tak bukak..so,kitorg lepak la ramai2 kat foyer umah ustaz tuh..sambil sambung nyanyi lagi..tapi,da dekat 10 minit,ustaz tak bukak jugak pintu umah dia..kitorg pon jerit bg salam sekali lagi..


"assalamua'laikummmmm!!!!ustazzz..oooo...ustaz...kami datang nk mengaji nih..."


senyap~ustaz tak bukak pon pintu umah dia..adala sorang kwn kecik aku ni g menempel kt pintu umah ustaz..


"weh,senyap je..tak dengar ape2 pon.."


"cuba ko bagi salam skali lagi..ustaz tak dengar kot.."



"assalamu'alaikum ustazz...knapa senyap ja ni..ustaz da lari kot.."


tetiba bunyi fon dr dlm umah ustaz..kitorg pon trus ramai2 menempek telinga kat pintu umah ustaz tuh..punya nak tau ustaz ada ka tak..ada orang angkat..dengar suara pompuan ckp hello~apa lg,kitorg pon jerit kuat2 sekali lagi..


"assalamu'alaikum..ustazzzz..ooo..ustazz!!!!!"


senyap~tetiba jiran sebelah umah ustaz keluar..dia tegor kitorang..


"eh,kamu semua ni tak tau ke ustaz kamu balek kampung?hari ni takde kelas ngaji.."


abes tu,sapa yg angkat fon tadi??tetiba kitorang teringat..orang kata lagu ulik mayang ni,lagu memuja..tadi kitorg nyanyi lagu tuh..apa lagi..bertempiaranla kitorg lari..dlm masa 10 saat semua da ilang..berdesup cam lipas kudung sorang2..tak tunggu kawan dah..pakcik sebelah umah ustaz tu mesti terkejut gila babeng,tetiba ja kitorg lari cam nampak hantu..start dr hari tu sampaila aku da besar gabak nih,aku mmg takot nak nyanyi lagu ulik mayang ka,puteri santubong ka,dan mana2 lagu yg dongeng2 nih..seram sih~

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::