Friday, August 27

kawanku yang glamour~

masa zaman2 sekolah dulu,korang ada tak pengalaman dikejar2 teruna idaman sekolah?wah..mesti korang sgt meletop masa zaman sekolah dulu kan??tak yah nak senyum2 malu la bila aku tanya nih..hahahaha..nway,aku takda la sgt pengalaman2 camtu..aku cuma ada pengalaman mengantoikan laki2 yg minat kat kawan aku yg sgt glemer nih..konon dorang nak intai cinta dalam rahsia..tgk2,free ja aku singkap intaian cinta rahsia dorang nih..sapa suruh tak nak deal ngn aku dulu..aku match maker terbaek ok~


aku ada sorang kawan yg mmg cun gila ah..dah la putih gebus,tinggi plak tuh,slim..kiranya, cam model kwn aku nih..nmpk dr jauh,ayu ja dia berjalan..tapi klu jumpa geng,hancur keayuannya itu..aku pangil dia MEKYAH..dia duduk sebelah aku dari kitorg masuk form 4,sampaila form 5..kiranya aku mmg tau la aliran keluar masuk surat cinta utk mekyah nih..klu jalan ngn dia nak g lab,kantin,bilik guru,library, tak yah ckp bykla..mmg tak selesa betol~asek rs orang pandang ja..susah tol kawan ngn orang glemer nih..kekadang tuh,ada la hamba Allah mana ntah..nak tulis jiwang2 kat mekyah ni,tp silap tulis atas meja aku..mak hayam gebus tol~tapi mekyah ni cool ja walopon dia tau mmg ramai gila minat dia..dr best student sekolah sampaila ke atlit sekolah..mmg dia sgt menjual mahal..tabik spring sama kau la mekyah..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ni aku crita kisah takel menakel yg paling aku ingatla ek..ada satu hari tu,ms form 4..aku datang kelas petang lambat sket..well,standard stalker terunggul aku la masa tuh..bila sampai ja kelas,aku tgk semua budak2 kelas cam kaku semacam..selalu cam pelesit..lompat sana..lompat sini..aku tgk kat tmpt aku,mekyah & kawan pompuan aku yg laen dah tunduk2..bahu dok henjut2 cam tahan gelak..apa nih..selaku mamarazi tak rasmi,kena amek tau nih..

"weh,mekyah..awat senyap ja kelas arini??ada spot check ka?"

"tak aih..cuba hang baca surat nih.."

antara sedutan surat yg aku ingat:

"kehadapan saudari dot..dot..dot..orang di sini mintak maaf klu mengganggu ketenteraman orang di sana..orang di sini sebenarnya minat pada orang di sana..sudah lama orang di sini memerhatikan orang di sana..tapi orang disini takot nak mendekati orang di sana sbb orang di sini tau,kepopularan orang disana menyamai kepopularan britney spears.."

waddaf??apa ni..orang disana..orang di sini..what??britney spears??hahahaha...geli ketir aku baca..tanpa sedar,aku da ckp dengan volume yg agak kuat:

"hahahaha..sapala yang tulis surat2 cinta guna orang di sana..orang di sini nih..lawak antarabangsa tol..siap sebut popular kalah britney spears tuh..kompem kena rejek nih..hahahaha"

tetiba aku rasa,semua mata dalam kelas dok terpanah kat aku..ada yang dah tepuk dahi..ada yang dah geleng kepala..tak kurang jugak yg da terhenjut2 bahu tahan gelak..tapi mata mamarazi aku nih,terpanah kat sorang ni..budak paling diam dalam kelas aku..A(bukan nama sebenar)..dia tunduk ja..adakah???aku tgk mekyah,mekyah angguk ja..what??him???sora pon susah nak dgr,tak kan dia??kau buat ku kata wow~

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

ni masa aku form 5 plak..cam biasa,aku mai kelas petang lambat lg..so aku tertinggalla part-part yg awal2 jadik dlm kelas..waktu tu,aku tgk,pompuan2 dok berkerumun kat meja aku & mekyah nih..pasai pa nih??rupa2nya,ada orang da kasik coklat kat mekyah..siap ada kad lg..kat situ dia tulis ayat standard la..

"salam perkenalan..daripada mat syeh.."

mat syeh?sapa nih??sebagai pemilik rs ingin tahu yg sgt tinggi,aku kena selidik nih..sapa mat syeh yg kasik coklat kat mekyah nih..mekyah ni pon leh thn gk deria mamarazi dia..tetiba aku ternampak besfren aku,si Abu..apa lagi,lebih cepat dr berita la aku..

"Abu,kenai tak sapa mat syeh??"

"Kenal..budak kelas ko ler..Sya***..kat asrama orang panggil die mat syeh..knape?" (masa ni bebudak laki kelas aku try bagi warning kt Abu,tapi dia tak nampak)

"takda apa2..tengs~"

at this moment,aku mmg takot nak pandang bdk2 dlm kelas aku..adakah aku da mengantoikan dorang skali lg??bila aku toleh belakang,mat syeh tu da telangkopkan muka dia kat meja..budak2 laki laen da gelak besar..budak2 pompuan sengih2 ja la..mek yah ngn slambernya ckp kat mat syeh tuh..

"tengs la weh..bg coklat..tapi aku tak makan coklat..aku kasik helda eh.."

"helda,ko byk buat dosa kat aku.."

"sorila sya***..apsal ko tak nego ngn aku dulu..hahaha.."

kepada mat syeh..klu ko baca entry ni,aku mintak ampun..tak sengaja..hehehhe..

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

selain bagi surat & coklat, macam2 la budak2 laki ni sanggup buat sbb nak takel pompuan yang dia suka..klu bagi makanan2 tu,slalunya yang untung skali,besfren pompuan tu la..yakni aku..hahaha..tak cukup stakat bg surat,coklat & bunga kat mekyah ni,ada trend laen plak peminat tegar dia ni buat..satu sekolah mmg tau si atlit ni minat kat mekyah..satu hari pd petang yg permai,masa semua orang wajib turun beriadah kat padang,si atlit ni da buat announcement guna pembesar suara kat tgh2 padang..lebey kurang camnila bunyi announcement dia:

"perhatian kepada mekyah(dia panggil nama betoila,huduh sgt klu dia panggil kwn aku ni mekyah)...kijang (nama gelaran dia kat sekolah sbb dia lari sgt laju) kem salam..dia suka kat ko.."

kesian mekyah aku tgk..berlari sambil menangis keluar padang ok..walopon mungkin setengah2 orang rs cam romantik & macho gila laki tu berani camtu,selaku kawan segosip dia, aku rasa tak patot sungguh nak announce ko suka kat dia,kat tgh2 pdg gitu..manala tau,si mekyah ni ada suka kat sapa2,laki tu dgr,dah menipiskan harapan dorang nak berkenal-kenalan la kan??dahla kijang ni tough semacam..takot orang nak rebut awek dia..

kesimpulan entry kawanku yg glemer nih,aku rs,klu si lelaki tu nak takel mana2 pompuan yg dia suka,jgnla extreme sgt smpai buat pompuan tu leh benci kt dia..kan da susah nak start takel balek..sebab pompuan ni cam laki2 gak..perangai & citarasa pelik2..ada yang suka laki tu bagi surat,bunga,coklat segala..ada yg tak suka..ada yg suka laki tu hebahkan kat dunia dia syok kt pompuan ni sbb nmpk betoi2 nak..tp ada pompuan yg rs,tak perlu la kot nak bg semua org tau..clash nanti,malu ja..ada gak yg suka laki tu jumpa dia depan2,cakap terus:

"aku suka kat hang..jom kapel.."

setel masalah..itu lg berani..apa2 pon method orang laki nak guna nak takel si pompuan,make sure tanya besfren pompuan ni dulu..slalunya,besfren la tmpt korang leh dapat segala maklumat sulit pompuan yg korang suka..bagila tips/hadiah sket..laju ja nanti info si awek tu korang dpt..kehkehkeh..nway,gud lux dalam takel menakel nih~

"I don’t wish to be everything to everyone but I would like to be something to SOMEONE."

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::