Saturday, August 28

suaraku persis mariah carey~

aku bukanla peminat mariah carey sgt..tp byk gk la lagu si mokcik mariah ni aku hafal..contoh cam lagu hero,always be my baby,we belong together dan banyak lagik lah..bila dah hafal nih,mmg lagu2 ni seswai utk disiulkan/dinyanyi secara kecil-kecilan seperti kat toilet(tmpt wajib melalak nih),kat dapur masa tgh basuh pinggan,kat ampaian masa tgh sidai baju,tak pon masa tgh tunggu air penuh kt mesin basuh..wah,waktu ni klu ada part-part lagu yg kena tarik tuh, mula la mulut pon ternganga2 sambil kerut2 dahi nyanyi..punya la nk bg pitching tu tak lari..bila mak dengar,mula la mak nak bising..

"woit,ko nak bagi satu kampung dengar ka melalak camtu..saket telinga aku nih.."

masa aku g karok kat ipoh~

bila mak da tegur tuh,senyap kejap..tapi bila mood mariah carey datang balek,nyanyi lagi..mcm tu lebey kurang aktiviti kecil-kecilan aku kat umah..kalau rasa cam tak puas hati nyanyi kat toilet,mulala paksa kawan2 teman g karaoke..haa..waktu nih,korang tak yah ckp la..pegang mic tu kalah mas idayu..muka & feel nyanyi tu,mmg senada la..klu nyanyi lagu ziana zain,dengan kening2 leh terangkat sekali..tu tak masuk bila nganga luas2 masa nak tarik,bergetar abes mulut2 ni cam anuar zain..pergh..terhebat habes la waktu ni rasa..bila keluar dari bilik karok tuh,mula la jalan cam orang kiri kanan nak mintak autograf..bajet terbaek nih..konon artis kuar dr bilik karok..muka bangga tak bleh blah..

chantekkan mariah nih??

tapi serius ckp,aku mmg suka nyanyi kecil-kecilan ni walopon ada org kata sora aku cam katak puru..ada aku kesah??hehehe..satu hari ni,aku pon nyanyi2 kecil lg..kebetulan masa tu adik aku yg pompuan nih,br balek cuti..dia ni mmg slalu kena sepuk ngn aku..sebab mulut dia ni pon stok takda insurans..da kena sepuk,smack down dan byk lagi la,tp still tak serik2..maybe itulah talian adik beradik yg takkan putus walopon dicincang oleh air..eh,betoi ka nih??lantakla..sbnrnya,aku nk ckp,si adek ni walopon slalu kena buli ngn aku,dia tak penah kenal erti putus asa nak usik aku..aku nyanyi2 la lagu si mokcik mariah ni dalam toilet sambil memandikan diri sendirik..

"it's a long road..when you face the world alone..no one reaches out a hand..for you to hold.."

wah,melertz nok aku tarik..tak abes ngn lagu si mokcik mariah ni,aku bantai plak lagu ONE MOMENT IN TIME by whitney houston..

"i want one moment in time...when i'm more then i thought i could be...when all of my dreams...bla..bla..bla.."

feeling abes gak nih..haus plak rasa bila da melalak2 nih..air satu kolah pon da habes aku simbah..elok2 aku bukak pintu toilet,tetiba elok ja adik pompuan aku ni terpacak depan tu..sambil muka bapak kompius gila..eh,apsal dia nih??nampak hantu ka??

"ko ni knapa dik?terkejut akak..."

"akak,akak ada nyanyi lagu mariah carey tak td?"

"ada..knapanya?"

"cuba nyanyi skali lagi..yang part tarik tuh.."

"part tarik??yang mana nih?"

"ala,yang last2 dia for you to holddddd tu.."

"ooo...yang tu?ok2.."

aku ni pon,ngn bendulnya,nyanyila skali lagi..penuh perasaan cam tadik gak la..tetiba korang tau apa adik aku ni ckp??

"perghh..sejibik cam mariah carey..adik mmg kompius gila td..ingat mariah datang nyanyi kat umah nih.."

mak hayam gebus punya adik!!!!siap ko dik!!!buta-buta aku kena bodoh ngn adik aku...apa lg,satu rumah la aku kejar dia..sampai ilang napas dua2 nih berlarik..da dapat tangkap dia tuh,apa lagi..aku smack down puas2 la..hamek ko..mulai saat itu,mmg aku takkan tertipu ngn tipu helah adik aku nih..siot tol~untuk adik aku,walopon ko slalu usik aku dik,aku tetap sayang ko..;)

"A stranger stabs you in the front; a friend stabs you in the back; a boyfriend stabs you in the heart, but best friends only poke each other with straws. "


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::