Wednesday, October 27

five things i hate the most~

pergh..omputih abes tajuk entry aku kali nih..gempak tak??kehkehkeh..memula memang aku nak bantai tulis omputih dah entry kali ni,tapi sebab bulan ni BULAN BAHASA KEBANGSAAN,terpaksala aku pendamkan niat aku tuh..(konon la sgt kan??)..hihihi..


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
sebenarnya,aku tak tau nak tulis apa dah nih..tapi sbb kawan2 aku dah paksa suh tulis gak,meroyan gakla aku nak cari bahan...itula korang...mak suh kawen awal2 takmo..sekarang bila da boring taktau nak buat apa, mula la paksa orang tulis blog..klu korang kawen skarang ni,malam2 dah boleh layan laki korang..kehkehkeh..jangan marah na kawan~nway,aku nak habaq mai kat hgpa 5 benda yang aku paling meluat betoi..mana tau selera kita sama kan???

#1 I HATE THE MOST~


"bila aku cakap elok-elok,korang balas kurang hajaq punya.."

yala..ingat aku ni baek sgt nak ckp lembut2 dgn org??manja aku ni si dia ja leh rasa tau..kehkehkeh..korang pon mesti bengang kan bila ada orang ckp kasar2 dgn korang??ckp elok2 tak reti ka??cakap elok2 kat sini,maksudnya alunan suara tu takyah gedik tahap mengada2 sampai leh cair taik telinga orang yang mendengarnya..cukup sekadar cakap dgn nada yang berhemah..klu nak orang respek kita,kita kena respek kat org dulu kan?contohnya,adala sorang kawan pompuan aku ni..nak ikotkan,aku tak brapa berkenan sgt dgn dia ni..tp sbb kesian,memana dia ajak pegi,aku ikot ja..dia ajak jogging pon,aku yang memang pemalas tegar nak berjogging ni,ikotlaa..demi kawanla konon..so,ada satu hari ni,dia dah ajak aku soping..aku on ja..tetambah bab2 nak soping ni kan..alih2,bila sampai hari & masa yang ditetapkan,bila aku tanya dia:


"kawan,jadik tak nak soping ni?pukul brapa ko nak aku tunggu?"


"ko nak soping dgn apa?daun?gaji aku pon tak masuk lg.."

demm..ko yang ajak aku dulu,tapi bila aku tanya,ko leh ckp nak soping dgn daun??takleh ka ckp elok2,sorila,tak jadik..gaji aku tak masuk lg..nway,tobat aku tak teman ko dah..



#2 I HATE THE MOST

"bila aku jumpa dgn spesis talam dua muka.."

korang tau tak,apa itu talam dua muka??bukan sejenis kueh yg org panggil tepong talam tu tau..keh3..spesis talam dua muka ni,senang ckp hipokrit..depan kita baek..belakang kita,kutuk kalah mak gayah jongang belakang umah tuh..peribahasa melayu ckp,pijak semut tak mati..punya halus kekejian dia tuh..contohnya,adalah sorang hamba Allah ni dah ckp kat aku,ada orang kutuk2 aku..aku menten lagi..sbb bg aku,itu masalah & hak peribadi seseorang klu tak suka kat sesapa..tapi dekat pihak sebelah sana,hamba Allah ni ckp aku plak kutuk dorang..bagero tol~rasa nak tenyeh2 ja jerawat kat muka dia tu dgn sabun sental DAIA..pastu bilas dengan softener SOFTLAN..iskh..benci tol~

#3 I HATE THE MOST~

"bila mak aku suruh lipat baju.."

mak,serius cek cakap..mak suruh la cek buat apa2 pon,sapu sampah,sental dinding toilet,jaga ADAM
(anak sedara aku yang comelsnya sejibik cam aku) dan lain2,tapi taktau knapa cek surrender sungguh bila mak suh lipat baju..rasa nak nanges pon ada...

"eda,cepat ni lipat baju..dah sejuk dah pon baju2 nih.."

"ye makk.."

lemah ja aku jawab..klu bantah,kompem seminggu bergaduh..kehkehkeh..tapi rindula plak klu tak gaduh ngan mak aku..:)


#4 I HATE THE MOST~

"bila kena tunggu orang lebey dari 30 minit.."

senang cakap,aku benci tol bila jumpa dengan org yang tak punctual ni..aku ni,idokla punctual sgt..tp takdala plak klu nak kasik org tunggu lama2 sampai 30minit ke atas..tetambah klu orang tu tgh letey or baru sampai kat memana stesen & dia suh aku amek...klu lambat sgt tu,selalunya bersebab..tapi klu dah tiap kali janji,mesti lambat dekat 1jam lebey,mau tak masak gunung berapi kat benua utara hati aku nih..contohnya,aku adala sorang kawan ni..kawan ngan dia mmg leh kata enjoice abes~tapi,bab2 nak buat janji dgn dia yg aku paling lemah skali..penah sekali,aku datang jauh2 dr utara ke kolumpo nun..dahla letey giler naek bas yang kalah freezer tu,bila nak sampai dah stesen LRT umah dia,aku pon:

"yang, i dah nak sampai stesen LRT nih..."

"ok2..noted"

alih2,dekat sejam lebey aku tunggu,tak nampak pon batang idong dia..since aku ni dtg kolumpo, mintak tolong orang plak tu, aku diam ja..tapi,nak terlucut jugakla bulu kat tangan aku ni,aku sental sbb tahan geram..bila datang,lehla dia buat muka seposen:

"sori..jammed tadi.."

demm~typical excuse orang KL slalu bagi..

#5 I HATE THE MOST~

"bila aku dah mula jatuh cinta.."

hahahaha..pengakuan berani mati aku nih..tapi,korang tak rasa ka betoi apa yang aku rasa nih..bila kita dah start jatuh cinta,jiwa jadik kacau kan??buat tu tak kena..makan tu tak kenyang..mandi 2,3 jam tak basah..serabot tau otak nih..asek teringat-ingat ja..kekadang rasa nak nanges pon ada sbb asek terbayang ja..contohnya,ada satu hari tu,aku g shopping complex..jalan punya jalan,aku ternampak kedai SEMBONIA..pergh..meletop abes kasut & beg dia..aku rasa aku dah jatuh cinta..

"pergh..chantekla beg tu kak.."

"apa lagi,dah berkenan tu,beli ja la..nanti terbayang2.."


aku tak beli lagi..tgk harga la beb..dekat RM300 tuh..nak beli boleh,tapi kompem kena sembelih dgn mak aku..tapi mcm mana ni..asek teringat ja..alih2,dengan hati yang tekad,esoknya aku pegi lagi...angkot trus..sebab tu aku cakap,aku tak suka bila aku dah jatuh cinta..kahkahkah...

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
kesimpulannya,apa2 pon yang kita rasa kita meluat or benci kat seseorang @sesuatu,cuba2lah kontrol diri kita ok~ini aku nasiihatkan utk diri aku sama..sbb aku punya baran pon,leh tahan gak..still learning how to control it~

"Never give up on something that you can't go a day without thinking about. "





0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::