Wednesday, October 13

indahnya persahabatan~

untuk pengetahuan korang,aku ni pemilik Bachelor of Science in Architecture..tapi,sekarang ni,aku tak bergelumang dah dalam bidang architecture ni..sekarang aku otai IT ok~kehkehkeh..aku pon tak taula kenapa aku tukar bidang..ramai kawan2 aku yang agak terkejut..setengahnya,ada jugak ralat aku tukar bidang..rugi dorang kata..memula,memang aku stress gak bila aku pikir:


"kenapala aku tukar bidang kerja yang agak boring ni..kekadang ja sebok..tak challenging langsung!"

serius aku takleh detect kenapa Allah aturkan jalan idop aku camni..aku suka gila architecture ni..bagi aku,architecture ni satu bidang yang sgt indah diterokai..cewah~madah gitu...compared to bidang IT ni..maen ngan komputer,cable dan benda2 yang boringla aku rasa..kekdang aku rasa nyesal sgt masuk bidang ni..tapi, lelama baru aku rasa ada hikmahnya Allah aturkan hidop aku dari seorang Architectural Assistant kepada IT Coordinator ni..hikmahnya,aku dapat satu hubungan persahabatan yang sangat best dgn kawan2 baru.nama group kitorang, GENG 7 FUSSY~comelkan???hehehe..kitorang semua ada 7 orang..terdiri daripada FAREQ, YASMIN,PAKKU,SHEDA,FIZA,NURUL and opkos..yang paling sensasi,aku la..kehkehkeh..


baru-baru ni,kitorang dah buat plan nak g kelah..memang best..nak tgk tak gmbrnya? ketua group kitorang,Fareq yang jadik photographernya...layan eh..

masa memula sampai,nak setup tempat..

paku yang sebok mengumpul barang2 nak setup api..nak BBQ katakan..

seronok nampak paku??

paku ckp,"helda tu nyebok ja lebey.."..hehe..

girls yang menunggu penuh setia ayam panggang dorang tuh..

boys yang tugas azali dorang,menyediakan 'dapur api' utk BBQ..



nyum..nyum..sedapnya...

kitorang yang dah kekenyangan..


riang ria melompat sana sini..tak senonoh tol korang nih..:p




mengabdikan nama kitorang kat pantai kok...

the boys~

actually,kitorang tgh carik kerang nih..best~

nampak best kan perkelahan kitorang ni..dari dorang ni,aku mula belajar menyayangi kawan2 aku..sebab dorang tersangatlah sempoi..rasa sedihla plak klu nak benti keja IT nih..sebagai menghargai kehadiran dorang dalam idop aku,aku nak komen sket apa yang aku rasa pasal dorang ni..

FAREQ:::seorang ketua yang sgt2 cool..tak reti nak marah kitorang..sgt sporting & suka layan ja kerenah kitorang ni..yang aku takleh lupa psl dia,gelak cam buat2 dia tuh..cam tak ikhlas ja dengar..hahaha...

YASMIN:::pakcik ni,menyakat ja kejanya..suka sgt buat lawak..boring gak klu dia takda..geng gosip terbaek kitorang ni..semua crita dia leh layan..maklumla..orang da 'berpengalaman'..benda yang aku takleh lupa psl dia,pantang nampak pompuan comey2 sket,laju ja dia 'menyerang'..min..min..

KU SALIMI:::kitorang panggil pak ku..ckp banyak tol pokcik nih..ada ja benda yang dia nak komen or complain..bosan tol..suka sgt carik gaduh ngan SHEDA..tapi dia ni sgtla pemurah & tak penah simpan dalam hati klu orang ckp apa2..paling xleh lupa psl dia ni,matlamat kawen 4 dia tuh..ntah apa2..hahaha..

RASHIDAH:::musuh ketat pak ku..pantang jumpa..mesti gaduh..ntah2 korang ada jodoh kot..kehkehkeh..sheda ni aku suka tgk dia sbb dia sgt comel~tetambah masa dia nk baling bola boling..serius,sgt cute..dia ni,aku mmg takkan lupa ke'blur'an dia tuh..so adorable..hahaha...

FIZA:::kecik molek orangnya..memula tgk cam takleh masuk ngan dia..sebab dia nmpak sgt skema & sgt serius..tapi,bila kenal,aku brani ckp,dia ni geng gosip terbaek aku penah ada..kitorang mmg satu kepala..the best memorable thing bout her is her super duper delicious sandwiches..pergh..terangkat babe~

NURUL:::si budak skema dlm group..konon..haha..dia ni nampak ja nerd..tp,setannya mengalahkan kitorang yang laen..sgt easygoing..ajak la g memana or buat apa2,she's the one yang korang leh buat geng..sgt sporting..aku paling ingt dgn pose-pose kelakar dia depan kamera..slumber ja dia buat muka mr bean dia tuh..hehehe...

kesimpulannya,hargaila segala bentuk persahabatan yang kita ada..sbb sgt tak rugi untuk berkawan dgn orang2 yang happening camni..korang,sayangnya klu nak berpisah ngan korang..korang mmg BEST lah!!!!

"A friend is someone who can see the truth and pain in you even when you are fooling everyone else. "

4 comments:

^BeN!B3@R^ said...

giler terharu aaa.. ngeh3

Lysa Lee said...

hehehe...romantik tak sy??keh3..:p

Hakimah said...

nsb baik bc blog nie.. dh tau dh ko keje apa skrg.. hehe

Lysa Lee said...

hahaha..ehxkan xtau..kami dah habaq la..hgpa yg lupa kot..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

::smile:::